دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق در مورد فرهنگ سازمانی 73 صفحه

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق در مورد فرهنگ سازمانی 73 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه فرهنگ سازمانی
مبانی نظری فرهنگ سازمانی
پیشینه داخلی و خارجی فرهنگ سازمانی
پیشینه نظری فرهنگ سازمانی
ادبیات نظری فرهنگ سازمانی
چارچوب نظری فرهنگ سازمانی
تاریخچه فرهنگ سازمانی در ایران
پیشینه تحقیق فرهنگ سازمانی
پیشینه پژوهش فرهنگ سازمانی
پیشینه تحقیق در مورد فرهنگ سازمانی

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق فرهنگ سازمانی می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری فرهنگ سازمانی تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه تحقیق فرهنگ سازمانی در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

چکیده

توجه به سازمانها از جهت فرهنگ سازمانی، پدیده نسبتاً جدیدی است که در مطالعه سازمان ومدیریت صورت گرفته است. ازدهه 1980 به بعد، نگرش مدیران و محققان نسبت به سازمان تغییرکرده است وتجزیه و تحلیل فرهنگ سازمانی به عنوان یکی ازتخصص ها در زمینه رفتار سازمانی مطرح شده است . امروزه با استفاده از این نگرش، سازمانهای مختلف در سراسر جهان به موفقیت های بی نظیری دست یافته اند و در زمینه بهره گیری از چالش های محیطی، برای پویا کردن فرهنگ سازمانی تلاش می کنند.   موفقیت چشمگیر دهه های اخیر، سازمانهایی با حداقل امکانات مادی از یک سو و شکست سازمانهایی با بهترین توانایی های مادی از سوی دیگر بیانگر نقش قابل توجه عوامل غیر مادی و معنوی در بالندگی سازمانها می باشد ( روحی عزیزی و همکاران، 1382). 

 

 

 

 

 

     سازمان چیزی بیش از سطوح افقی و عمودی، واحد ها و سلسله مراتب است . یک سازمان همانند یک فرد دارای شخصیت است، شخصیتی که دارای ویژگی های انعطاف پذیری، محافظه کاری و نوآوری و … است. در سازمان کارکنان نسبت به یک الگوی خاص رفتاری باهم توافق می کنند و این همان فرهنگ سازمانی است . لذا، از آنجا که در هر سازمانی، فرهنگ منحصر به فرد آن سازمان وجود دارد که به افراد شیوه فهم و معنی بخشیدن به رویدادها را نشان می دهد، از فرهنگ سازمانی می توان به عنوان یک اهرم قدرتمند برای هدایت و تقویت رفتار سازمانی استفاده نمود.

 

 

 

 

 

    به هر حال بالندگی سازمان به عنوان یک فرایند برنامه ریزی شده، با دگرگونی فرهنگ سازمانی برابر می باشدوهر گونه تغییرات و دگرگونی در سازمان بدون توجه به فرهنگ سازمانی، موثر واقع نمی شود،  در نهایت باید گفت که تحقق اهداف سازمانی بستگی به عواملی از جمله فرهنگ سازمانی حاکم بر نیروی انسانی دارد .لذا در جهت تحقق اهداف سازمان و امکان خشنودی اعضاء آن بر مدیران است تا فرهنگ سازمانی را شناخته و بر نحوه تاثیر آن بر سازمان آگاهی داشته باشند.کلمه فرهنگ مرکب ازدوجزء” فر”و”هنگ”به معنی کشیدن ونیز تعلیم و تربیت می باشد . در زبانهای انگلیسی و فرانسوی واژه Culture به کار می رود و معنای آن کشت و کار یا پرورش بوده است و هنوز هم در اصطلاحات کشاورزی 2 و باغداری 3 به همان معنا به کار می رود ودرزبانهای رومانیایی و انگلیسی تا دیر زمانی واژه تمدن 1 را به جای فرهنگ به کار می بردند و از آن معانی پرورش، بهسازی، تهذیب یا پیشرفت اجتماعی استنباط می کردند .

 

 

 

 

اما امروزه اصطلاح فرهنگ از نظر تنوع و وسعت معانی و سیر تاریخی و برداشت ادبی چنان ابعاد گسترده ای یافته است که دیگر نمی توان آن را محدود به مفهوم ” دانش و تربیت” دانست ( روح الامینی، 1368 ، 1).   تخمین زده می شود که از فرهنگ تا کنون حدود 400 نوع تعریف ارائه شده است اما تعاریف مشترکی می توان یافت که حالت ساده تری داشته و قابل فهم تر هستند . فرهنگ را می توان به مجموع ویژگیهای رفتاری و عقیدتی قابل اکتساب در اعضای یک جامعه خاص تعریف کرد که واژه تعیین کننده در این تعریف همان” اکتسابی بودن” است که فرهنگ را از رفتاری که نتیجه وراثت زیست شناختی است متمایز می سازد(آرگون، 1377).

 

 

 

 

  ” استانلی دیویس” معتقد است انسانهایی که در یک نظام اجتماعی کوچک یا بزرگ تر زندگی میکنند دارای باورها، اعتقادات، ارزشها، سنتها و هنجارهای مشترکی هستند که در مجموع، فرهنگ آن نظام اجتماعی را تشکیل می دهند ( دیویس ، 1373،5).مارگارت مید 3 فرهنگ را این گونه تعبیر کرده است:” مجموعه ای از رفتارهای آموختنی، باورها، عادات و سنن که میان گروهی از افراد مشترك است و به گونه ای متوالی توسط دیگران که وارد آن جامعه میشوند آموخته و به کار گرفته می شود ( فرهنگی، 1380 ، 32).

 

 

 

یکی از تعاریف نسبتا جامع از فرهنگ در سال 1871 توسط ادوارد بارنت تیلور 4 ارائه شده است. به اعتقاد این مردم شناس انگلیسی، فرهنگ عبارت است از” مجموعه ای پیچیده از علوم، دانش ها، مفاهیم، افکار، اعتقادات، قوانین و مقررات، آداب و رسوم، سنت ها و به طور خلاصه، کلیه آموخته ها و عاداتی که انسان به عنوان عضو یک جامعه اخذ می کند” (ایران زاده، 1377).    تعریف دکتر علی شریعتی از فرهنگ چنین است : فرهنگ شامل مجموعه ای از تعابیر فکری، غیرمادی، هنری، تاریخی، ادبی، مذهبی و احساسی در شکل علائم، سمبل ها، سنت ها، رسوم و شعائر یک ملت است که در جریان تاریخ به شکل واحدی انباشته شده است ( پور آرمن، 1380). 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

ادبیات پژوهش و پیشینه فرهنگ سازمانی 

مقدمه 

– تعریف فرهنگ

– تعریف سازمان

– حوزه های فرهنگ

– تاریخچه فرهنگ سازمانی 

– منشاء و چگونگی شکل گیری فرهنگ سازمان

– اهمیت فرهنگ سازمانی 

-پویایی فرهنگ سازمانی 

– تعاریف فرهنگ سازمانی 

– تقسیم بندی انواع فرهنگ سازمانی 

— دسته بندی رابرت کویین و مایکل مک گارت 

— فرهنگ غالب و خرده فرهنگ ها  

— خرده فرهنگ های افقی 

— خرده فرهنگ های عمودی 

— دیدگاه جفری سانن فلد

— انواع فرهنگ سازمانی از طریق شخصیت الگویی

— دیدگاه چارلز هندی 

– سطوح (لایه های) فرهنگ سازمانی 

– سطوح فرهنگ سازمانی ازدیدگاه ادگار شاین

– مدل پویائی فرهنگی مری جوهچ 

-ویژگیهای فرهنگ سازمانی ازدیدگاه نظریه پردازان مدیریت

–ویژگیهای فرهنگ سازمانی از دیدگاه رابینز

— ویژگیهای فرهنگ سازمانی از دیدگاه آندرو دوبرین

— ویژگیهای فرهنگ سازمانی از دیدگاه گرین برگ و بارون

— ویژگیهای فرهنگ سازمانی از دیدگاه ادگار شاین

– ابعاد فرهنگ سازمانی 

– عوامل موثربرفضای فرهنگی یک سازمان

– الگوهای شناخت و بررسی فرهنگ سازمانی

— الگوی (AGIL) پارسونز

–الگوی ویلیام اوشی

— الگوی لیت وین و استرینگر

— الگوی مبتنی بر هفت S شرکت مشاوره ای مکنزی

— الگوی کرت لوین

— مطالعات هافستد در زمینه فرهنگ سازمانی

— مطالعات لامرز و هیکسن در زمینه فرهنگ سازمانی

— دیدگاه بارون و والترز

— الگوی پیترز و واترمن

– مدیریت فرهنگ سازمانی

– فرایند مدیریت فرهنگ سازمانی

– مولفه های فرهنگ سازمانی

–خلاقیت فردی

— حمایت مدیریت

— تعلق سازمانی

— سازش با پدیده تعارض

— سبک رهبری

 

یشینه تحقیق فرهنگ سازمانی

 سابقه تحقیقات و مطالعات انجام شده

 چهارچوب نظری تحقیق

 

منابع

 

 

 

 

 

 

پاورپوینت مدیریت ریسك در نظام بانكداری

پاورپوینت مدیریت ریسك در نظام بانكداری پاورپوینت مدیریت ریسك در نظام بانكداری تحقیق مدیریت ریسك در نظام بانكداری مقاله مدیریت ریسك در نظام بانكداری پایان نامه مدیریت ریسك در نظام بانكداری مدیریت ریسك در نظام بانكداری ریسك در نظام بانكداری…

فصل دوم پایان نامه بازاریابی الکترونیکی

فصل دوم پایان نامه بازاریابی الکترونیکی کلمات کلیدی : مبانی نظری بازاریابی الکترونیکی پیشینه تحقیق بازاریابی الکترونیکی پیشینه داخلی بازاریابی الکترونیکی پیشینه خارجی بازاریابی الکترونیکی پیشینه پژوهش بازاریابی الکترونیکی پیشینه نظری بازاریابی الکترونیکی ادبیات نظری بازاریابی الکترونیکی چارچوب نظری بازاریابی…

پاورپوینت بررسی کلاهبرداری رایانه ای از نظر حقوقی (ویژه ارائه کلاسی درس حقوق تجارت الکترونیک)

پاورپوینت بررسی کلاهبرداری رایانه ای از نظر حقوقی (ویژه ارائه کلاسی درس حقوق تجارت الکترونیک) کلمات کلیدی : پاورپوینت بررسی کلاهبرداری رایانه ای از نظر حقوقی پاورپوینت حقوق تجارت الکترونیک تعریف جرم جرائم رایانه ای کلاهبرداری رایانه ای کلاهبرداری رایانه…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازمان های مردم نهاد 53 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازمان های مردم نهاد 53 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه سازمان های مردم نهاد مبانی نظری سازمان های مردم نهاد پیشینه تحقیق سازمان های مردم نهاد پیشینه داخلی سازمان های مردم نهاد…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سبک های فرزندپروری

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سبک های فرزندپروری مبانی نظری سبک های فرزندپروری دانلود مبانی نظری سبک های فرزندپروری پیشینه تحقیق سبک های فرزندپروری ادبیات نظری سبک های فرزندپروری فصل دوم پایان نامه سبک های فرزندپروری مبانی نظری و پیشینه…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت استعداد 79 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت استعداد 79 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه مدیریت استعداد مبانی نظری مدیریت استعداد پیشینه تحقیق مدیریت استعداد پیشینه داخلی مدیریت استعداد پیشینه خارجی مدیریت استعداد پیشینه پژوهش مدیریت استعداد پیشینه نظری…

علل و نظریه های پیدایش سکونتگاه های غیررسمی و رویکردهای مداخله در اسکان های غیر رسمی

علل و نظریه های پیدایش سکونتگاه های غیررسمی و رویکردهای مداخله در اسکان های غیر رسمی کلمات کلیدی : اسکان غیر رسمی سکونتگاه های غیررسمی ویژگی های سکونتگاه های غیررسمی توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی علل شکلگیری سکونتگاه های غیررسمی نظریه…

انتخاب موضوع تحقیق دانشگاهی و استدلالهای حاکم بر آن

انتخاب موضوع تحقیق دانشگاهی و استدلالهای حاکم بر آن دانشگاه کارآفرین تحقیق دانشگاهی عوامل مؤثر بر انتخاب موضوع تحقیق دانشگاهی منطق حاکم بر انتخاب موضوع تحقیق دانشگاهی انتخاب موضوع تحقیق دانشگاهی و استدلالهای حاکم بر آن دانلود مقالات دانشگاهی دانلود…

بررسی نقش رضایت مشتری در روابط میان ارزش ویژه برند و وفاداری مشتری

بررسی نقش رضایت مشتری در روابط میان ارزش ویژه برند و وفاداری مشتری رضایت مشتری ارزش ویژه برند وفاداری به برند رابطه ارزش ویژه برند و رضایت مشتریان رابطه وفاداری به برند و رضایت مشتریان رابطه ارزش ویژه برند و…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک هویت 31 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک هویت 31 صفحه کلمات کلیدی : پیشینه سبک هویت مبانی نظری سبک هویت ادبیات نظری سبک هویت چارچوب نظری سبک هویت پیشینه تحقیق سبک هویت پیشینه پژوهش سبک هویت پیشینه داخلی سبک هویت پیشینه…

توازن بار در محاسبات ابری و نحوه معماری لایه ها در آن

توازن بار در محاسبات ابری و نحوه معماری لایه ها در آن توازن بار در محاسبات ابری توازن بار در رایانش ابری pdf توازن بار در ابرهای محاسباتی توازن بار چیست توازن بار در محیط محاسبات ابری الگوریتم توازن بار…

شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر استقرار موفق مدیریت دانش در سازمان

شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر استقرار موفق مدیریت دانش در سازمان پایان نامه مدیریت دانش پایان نامه استقرار موفقیت آمیز مدیریت دانش عوامل كلیدی اجرای موفق مدیریت دانش پایان نامه عوامل موثر استقرار موفقیت آمیز مدیریت دانش استقرار…

پرسشنامه استاندارد هوش معنوی 21 سوالی

پرسشنامه استاندارد هوش معنوی 21 سوالی پرسشنامه هوش معنوی بدیع و همکاران پرسشنامه هوش معنوی 21 سوالی پرسشنامه هوش معنوی امرام دانلود رایگان پرسشنامه هوش معنوی عبدالله زاده پرسشنامه هوش معنوی کینگ 2008 پرسشنامه استاندارد هوش معنوی دانلود پرسشنامه هوش…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق امنیت در رایانش ابری 107 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق امنیت در رایانش ابری 107 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری رایانش ابری پیشینه تحقیق رایانش ابری مبانی نظری امنیت در رایانش ابری پیشینه تحقیق امنیت در رایانش ابری ادبیات نظری امنیت در رایانش ابری…

ارزیابی علل ایجاد مطالبات سررسید گذشته و معوق انواع بانکها و راه حلهای مناسب وصول

ارزیابی علل ایجاد مطالبات سررسید گذشته و معوق انواع بانکها و راه حلهای مناسب وصول مطالبات معوق عوامل موثر در ایجاد مطالبات معوق راه حلهای موفق برای وصول مطالبات بانکی مطالبات معوق بانکی علل ایجاد مطالبات معوق بانکی مطالبات معوق…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق پیاده سازی بودجه ریزی عملیاتی 79 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق پیاده سازی بودجه ریزی عملیاتی 79 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری بودجه ریزی عملیاتی دانلود مبانی نظری بودجه ریزی عملیاتی پیشینه تحقیق بودجه ریزی عملیاتی ادبیات نظری بودجه ریزی عملیاتی فصل دوم پایان نامه…

ترجمه بیولیچینگ (آبشویی زیستی) کنسانتره فلوتاسیون (شناور) سولفید مس با استفاده از کنسرسیوم میکروارگانیسم های مزوفیل و گرمادوست

ترجمه بیولیچینگ (آبشویی زیستی) کنسانتره فلوتاسیون (شناور) سولفید مس با استفاده از کنسرسیوم میکروارگانیسم های مزوفیل و گرمادوست ترجمه بیولیچینگ (آبشویی زیستی) کنسانتره فلوتاسیون (شناور) سولفید مس با استفاده از کنسرسیوم میکروارگانیسم های مزوفیل و گرمادوست رفتن به سایت اصلی…

پرسشنامه راهبردهای یادگیری شناختی و فراشناختی کرمی

پرسشنامه راهبردهای یادگیری شناختی و فراشناختی کرمی کلمات کلیدی : پرسشنامه راهبردهای یادگیری دانلود پرسشنامه راهبردهای یادگیری پرسشنامه راهبردهای یادگیری کرمی پرسشنامه راهبردهای یادگیری شناختی پرسشنامه راهبردهای یادگیری فراشناختی پرسشنامه راهبردهای یادگیری شناختی و فراشناختی رفتن به سایت اصلی تفسیر…

پرسشنامه بررسی دیدگاه کارکنان در خصوص عوامل درون سازمانی موثر بر افزایش بهره وری نیروی انسانی در بیمارستان تامین اجتماعی شازند

پرسشنامه بررسی دیدگاه کارکنان در خصوص عوامل درون سازمانی موثر بر افزایش بهره وری نیروی انسانی در بیمارستان تامین اجتماعی شازند پرسشنامه افزایش بهره وری پرسشنامه بهره وری نیروی انسانی پرسشنامه افزایش بهره وری نیروی انسانی پرسشنامه عوامل درون سازمانی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره رضایت شغلی 65 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره رضایت شغلی 65 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری رضایت شغلی ادبیات نظری رضایت شغلی چارچوب نظری رضایت شغلی فصل دوم پایان نامه رضایت شغلی دانلود مبانی نظری رضایت شغلی پیشینه رضایت شغلی پیشینه…

کارخانه بزرگ صنعتی و انواع ماشین آلات و قطعات الکترونیک پرکاربرد

کارخانه بزرگ صنعتی و انواع ماشین آلات و قطعات الکترونیک پرکاربرد صنایع خودرو سیستم کنترل کارخانه صنعتی انواع ماشین آلات و قطعات الکترونیک سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل…

روشهای اندازه گیری رضایت مشتری و تاثیر رضایت شغلی کارکنان بر آن

روشهای اندازه گیری رضایت مشتری و تاثیر رضایت شغلی کارکنان بر آن ارتباط رضایت شغلی کارمندان با رضایت مشتری روشهای اندازه گیری رضایت مشتری تاثیر رضایت شغلی کارکنان بر رضایت مشتری شاخصهای رضایت مشتری در ایران و جهان اثرات رضایت…

کارت امتیازی متوازن( Balanced Score Card )

کارت امتیازی متوازن( Balanced Score Card ) روش‌های نوین سنجش عملکرد سازمان‌ها كپلن و نورتون برنامه‌ریزی استراتژیک ارزیابی متوازن مدل ارزیابی متوازن کارت امتیازی متوازن دانلود مقاله کارت امتیازی متوازن رفتن به سایت اصلی کارت امتیازی متوازن ( Balanced Score…

پاورپوینت و ارائه کامل هزینه یابی کایزن

پاورپوینت و ارائه کامل هزینه یابی کایزن هزینه یابی هزینه یابی کایزن دانلود پاورپوینت و ارائه کامل هزینه یابی کایزن مفهوم هزینه یابی کایزن هزینه یابی کایزن چیست هزینه یابی چیست هزینه یابی کایزن پاورپوینت رفتن به سایت اصلی دانلود…

کتاب نظریه حلقه و مدول

کتاب نظریه حلقه و مدول کتاب نظریه حلقه و مدول رفتن به سایت اصلی کتاب نظریه حلقه و مدول قسمت اول : ازصفحه1-50 قسمت دوم : ازصفحه51-100 قسمت سوم : ازصفحه101-150 قسمت چهارم : ازصفحه151-200 قسمت پنجم : ازصفحه201-239

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *