مبانی نظری و پیشینه تحقیق رابطه تنیدگی شغلی و میزان خطای انسانی 191 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رابطه تنیدگی شغلی و میزان خطای انسانی 191 صفحه

کلمات کلیدی :

مبانی نظری تنیدگی شغلی
پیشینه تحقیق تنیدگی شغلی
مبانی نظری میزان خطای انسانی
پیشینه تحقیق میزان خطای انسانی
مبانی نظری و پیشینه تحقیق تنیدگی شغلی
مبانی نظری و پیشینه تحقیق میزان خطای انسانی

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق رابطه تنیدگی شغلی و میزان خطای انسانی که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.

 

 

 

 

 

چکیده  

بسیاری از سوانح هوایی بر اثر یك خطای ساده و پیش پا افتاده و یا عدم درك صحیح پیش می آید. به ندرت ممكن است یك سانحه بر اثر تنها یك علت باشد. حوادث نوعا تركیبی از چندین علت مختلف دارند و وقتی كه هر كدام را به تنهایی بررسی می نماییم اغلب مهم به نظر نمی رسند اما تركیب با سایر عوامل باعث كامل شدن ترتیبی از علل نامربوط می گردند كه منجر به سانحه شده اند، به این پدیده زنجیره حوادث گویند. برای جلو گیری از رویداد هوایی، شناسایی عناصر این علل قبل از تكمیل زنجیره حوادث ضروری است.

 

 استرس بعنوان نوعی تنیدگی جسمی ویا روان شناختی نقش پررنگی برعملکردکارکنان مراقبت پرواز در صنعت حمل ونقل هوایی دارد. استرس قطعا  دامنه توجه و تمرکز را کاهش می دهد همانطور که بر حافظه کوتاه مدت و بلند مدت تاثیر منفی دارد بطوریکه ایجاد تصویر ذهنی مناسب کارکنان مراقبت پرواز را در شرایط ترافیکی معین و فضای مشخص جهت ارائه سرویس مراقبت پرواز دشوار ویا غیر ممکن می سازد. علاوه بر این تاثیر استرس ممکن است کنترلر را به سمت ارتکاب لغزشهایی نظیر خطاهای کلامی، شنیداری، دیداری، نوشتاری، و یا انحراف ذهنی هدایت کند. این لغزشها و انحرافات می توانند به خطاهای گوناگونی منجر شوند که متعاقبا می توانند به همجواری یا تصادم هواپیما ها منتهی گردند. 

 

در این پژوهش تاثیر استرس بر بروز اینگونه خطاهای انسانی مورد بحث قرار گرفته است. در این پژوهش از یک پرسش نامه محقق ساخته برای سنجش تاثیر سطح استرس بر میزان ارتکاب خطاهای ناشی از لغزش و انحراف غیر عمدی كاركنان مراقبت پرو از استفاده شده است. جامعه آماری مورد تحقیق در این پژوهش كلیه كاركنان مراقبت پرو از فرودگاه بین المللی مهر آباد است و نمونه مورد مطالعه 40 نفر از این كاركنان بود كه به روش تصادفی ساده انتخاب شدند. با توجه به نتایج آزمون فرضیات بدست آمده، رابطه آماری معناداری میان این دو عامل بدست آمد.

 

 

 

 

 

 

مقدمه

در دهه اخیر موضوع استرس و آثار آن در سازمانها مورد توجه بسیار واقع گردیده است اگر چه در علم پزشكی مساله فشار عصبی و علل و عوارض آن مدتهاست مورد بررسی و تحقیق قرار دارد اما باب این بحث در رفتار سازمانی تازه گشوده شده است.علیرغم این نظر كه استرسهای مفید نیز وجود دارد و مقداری از فشارهای عصبی برای ایجاد تحرك و تلاش در انسان ضروری است، زمانی كه بحث استرس مطرح می شود بیشتر به عوارض و ضایعات آن توجه شده  واسترس مفید مد نظر قرار نمی گیرد. 

 

به هرحال استرس اثرات فراوانی بر عملكرد و فعالیتهای اعضای سازمان دارد. مدیران، كاركنان و ارباب رجوع سازمان تحت تاثیر فشارهای عصبی دچار حالات روانی خاصی می شوند و دست به اعمالی می زنند كه مستقیما در باز دهی سازمان منعكس می گردد. فشارهای عصبی دارای آثار جسمانی نیز هست و از این طریق هم به سازمان لطمات شدیدی می آورد. استرسهای حاد نیروی انسانی سازمان را هم ضایع می كند  و هدف سازمان را دستخوش تزلزل می سازد. عده ای از صاحبنظران رفتار سازمانی استرس را بیماری شایع قرن نامگذاری كرده اند. شاید هم به راستی دوران ما عصراسترس و فشارهای عصبی است، دوره ای كه در آن انسان بیش از هر زمان دیگری در معرض عوامل موجد استرس قرار گرفته و در چنین جهان پر هیاهویی چگونه می توان از استرس اجتناب كرد یا به مصاف و مقابله پرداخت؟ عوامل موجد استرس چیست و چگونه می توان آن را مدیریت كرد؟

 

خطای انسانی هم به عنوان یك عامل شناخته شده در بیشتر وقایع هواپیمایی دیده می شود. این خطا ها اغلب توسط افراد معمولی، سالم، صلاحیت دار، با تجربه، و كاملا مجهز به تجهیزات تجربه می شوند. چندین روش برای مطالعه خطاهای انسانی وجود دارد. یک از این روشها بررسی رفتارهای فردی در سطوح مختلف است. از میان مولفه های گوناگون رفتار فردی (مانند هوش، شخصیت، انگیزش، ارزشها و نگرشها، ادراک، احساسات، و یادگیری) استرس بعنوان مولفه ای تاثیر گذار بر خطا های مرتبط با عامل انسانی شناخته می شود. این تحقیق بر آن است تا تاثیر منفی سطوح مختلف استرس (تنیدگی) را بر بروز خطای عامل انسانی مورد بررسی قرار دهد.  

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

. فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق

.. بخش اول: تنیدگی

.. مقدمه

.. رهیافتها نسبت به فشار روانی 

… خود تنظیمی/پزشكی

… ارزیابی شناختی

… انطباق فرد با محیط

… روانكاوی

… الگوی هانزسلیه: مفهوم سازگاری

… الگوی هلمز و راهه: وقایع زندگی

.. ماهیت دوگانه فشار روانی

.. تعریف تنیدگی

.. تئوریهای تنیدگی

… استرسورهای خرد و كلان

… مدل شخص– محیط

… نظریه شخص – محیط در قلمرو غیركاری

… مدل تنیدگی شغلی كاراسك

… ناسازگاری سبك زندگی

… نظریه تنیدگی پنهان

… منابع تنیدگی: مدل چهار سطحی تنیدگی

…. عوامل فردی

….. استرسورهای شخصی

….. استرس ادراك شده

….. كفایت پاداش

….. محیط ادارك شده غیردوستانه

….. نوع كارمند

….. چرخش شغلی و بازنشستگی

….. استرسورهای خصوصیات غیر شخصی کارمند

….. نوبت کاری

…… مشكلات نوبتكاری

…… ریتم سیرکادین

…… پیامدهای نوبتکاری

……  مشکلات مربوط به خواب

…… مشکلات بالینی

…… مشکلات غیر بالینی

….. انواع مشاغل و ویژگیهای شغل

….. زمان یا فاصله رفت و آمد و نوع وسیله حمل و نقل

….. مسافرت شغلی

….. استرسورهای شغل

….. تقاضاهای شغلی

….. فشارهای نقش( تعارض و ابهام در نقش)

….. مسئولیت

….. رابطه با سرپرست

….. یکنواختی، گرانباری نقش یا کمباری نقش

….. تصمیم گیری

…. عوامل گروهی

….. فرهنگ

….. گروه

…. عوامل سازمانی         

….. جو سازمانی

….. فناوری

….. اثرات روانی

….. تشویش اطلاعاتی

….. تغییر

….. محیط طبیعی سازمان

…. عوامل فراسازمانی

….. عوامل محیطی

….. عوامل خانوادگی

….. استرسورهای وجهه و اعتبار

….. عوامل اقتصادی

….. سلامت

….. روابط اجتماعی

…. تفاوتهای فردی و عوامل وضعیتی  تعدیل کننده تنیدگی

….. ارزیابی شناختی عوامل تنیدگی

….. تنیدگی کوتاه مدت یا بلند مدت 

….. حمایت اجتماعی

….. مدیریت زمان

….. مذهب و معنویت

….. جنسیت و تأثیر آن بر تنیدگی

….. الگوهای رفتاری (نوع الف و نوع ب)

….. شخصیت خستگی ناپذیر یا نستوه

…… تعریف سرسختی

…… مولفه‌های سرسختی

……. كنترل

……. تعهد

……. چالش

….. عوامل شخصیتی

…… خوداتكایی، بی تعلقی یا تعلق بیش از حد

…… عزت نفس یا احترام به خود

…… کانون کنترل درونی

…… توان

…. پیامدهای تنیدگی

….. پیامدهای شناختی

….. پیامدهای روانشناختی (نگرشی)

…… تحلیل رفتگی

……. مدل تحلیل رفتگی

…… افسردگی و سایر بیماریهای روانی

…… رضایت شغلی

….. پیامدهای رفتاری

…… تاخیر، غیبت، جابجایی و ترک خدمت

…… سیگار و سوء مصرف مواد(ضایع کردن جسم)

…… عملکرد

……. رابطه میان فشار روانی و عملکرد –  قانون یرسون

…… سوانح

….. پیامدهای فیزیو لویک

…… سلامت عمومی

…. استراتژیهای مدیریت تنیدگی

….. استراتژیهای سازمانی پیشگیری تنیدگی

…… پیشگیری از تنش زاها (راهبردهای مسأله محور)

……. طراحی مجدد شغل

……. شفاف سازی نقش

……. برنامه زمانی کار

……. سبک مدیریت و ساختار سازمانی

……. فرهنگ سازمانی و ارتباطات

……. نظام پاداش عادلانه

…… پیشگیری از تنیدگی (راهبردهای احساس محور)

……. تیم سازی 

……. حمایت اجتماعی

……. مشاوره های روانی

…… پیشگیری و درمان پیامدهای تنیدگی

……. برنامه های کمک به کارکنان

……. زمان استراحت کافی

……. مرخصی تنیدگی

……. بهبود شرایط کاری

….. راهبردهای فردی پیشگیری تنیدگی

…… پیشگیری از تنش زاها ( راهبردهای مسأله محور)

……. خوش بینی اکتسابی

……. مدیریت زمان

……. فعالیتهای اوقات فراغت

…… پیشگیری از تنیدگی (راهبردهای احساس محور)

……. انطباق

……. عوامل وضعیتی و شخصی

……. ارزیابی شناختی عوامل تنیدگی

……. فنون سازگاری

……. ورزش

…… پیشگیری و درمان پیامدهای تنیدگی

……. خود گشودگی(افشا)

……. آرام سازی

……. رژیم غذایی

……. بازخور زیستی

……. فعالیتهای غیر هوازی: مراقبه

……. درمان

 

.. بخش دوم: خطای عامل انسانی

.. مقدمه

.. رویكردها به خطای عامل انسانی

… رویكرد شناختی

… رویكرد ارگونومیك یا سیستمی

… رویكرد رفتاری

… رویكرد طب هوایی

… رویكرد روانی اجتماعی

… رویكرد سازمانی

… سیستم طبقه بندی و تحلیل عوامل انسانی

…. مدل دلایل سانحه ریزن

….. مؤلفه‌های یك سیستم تولیدی

….. نقص یك سیستم تولیدی

….. نقاط قوت و محدودیتهای مدل ریزن

….. تعریف حفره های موجود در پنیر: سیستم طبقه‌بندی و تحلیل عوامل انسانی

…… اعمال غیرایمنی اپراتورها

……. خطاها

…….. خطاهای تصمیم‌گیری

…….. خطاهای ادارکی

……. تخلفات روزمره

……. تخلفات استثنایی

…… پیش زمینه‌های اعمال غیر ایمن

……. شرایط اپراتورها

……. حالتهای ذهنی ناسازگار

……. حالتهای ناسازگار جسمانی

……. محدودیتهای ذهنی و جسمی

……. عوامل پرسنلی

……. مدیریت منابع تیمی

……. آمادگی شخص

……. عوامل محیطی

……. محیط تکنولوژیک

…… سرپرستی غیر ایمن

……. سرپرستی ناکافی

……. برنامه‌ریزی نامناسب عملیات

……. ناتوانی در اصلاح مشکل شناخته شده

……. تخلفات سرپرستی

…… تاثیرات سازمانی

……. مدیریت منابع

……. جو سازمانی

……. فرایندهای سازمانی

.. بخش سوم:  نتیجه گیری

 

 

 منابع فارسی

 منابع لاتین

 

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

توضیحات:

فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

 

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

 

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

 

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

 

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

 

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

 

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد

 

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

تخمین تروایی با منطق فازی و روش های آماری در میدان گاز پارس جنوبی

تخمین تروایی با منطق فازی و روش های آماری در میدان گاز پارس جنوبی تراوایی منطق فازی آنالیز رگرسیونی نمودارهای پتروفیزیکی میدان پارس جنوبی خصوصیات پتروفیزیکی مخزن تخمین تروایی توسط منطق فازی تخمین تروایی با روش های آماری رفتن به…

قواعد ناظر بر قاچاق انسان و تعقیب آن

قواعد ناظر بر قاچاق انسان و تعقیب آن قاچاق انسان در قانون مجازات اسلامی تحقیق در مورد قاچاق قاچاق انسان در حقوق بین الملل پایان نامه قاچاق انسان قواعد ماهوی مربوط به بزه قاچاق انسان قاچاق انسان در پروتکل الحاقی…

دانلود گزارش کارآموزی رشته مکانیک نیروگاه سیکل ترکیبی

دانلود گزارش کارآموزی رشته مکانیک نیروگاه سیکل ترکیبی دانلود گزارش کارآموزی رشته مکانیک نیروگاه سیکل ترکیبی دانلود گزارش کارآموزی مکانیک دانلود کارآموزی رشته مکانیک دانلود کارآموزی مکانیک دانلود گزارش کارآموزی فروش گزارش کارآموزی مکانیک خرید گزارش کارآموزی مکانیک رفتن به…

مبانی نظری بررسی تاثیر مدیریت دانش بر موفقیت اجرای مدیریت ارتباط با مشتری

مبانی نظری بررسی تاثیر مدیریت دانش بر موفقیت اجرای مدیریت ارتباط با مشتری مبانی نظری مدیریت دانش مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری عوامل موثر بر مدیریت ارتباط با مشتری مدیریت ارتباط با مشتری در بانک صادرات عوامل کلیدی موفقیت…

پاورپوینت مفاهیم سیستم ها و حسابداری

پاورپوینت مفاهیم سیستم ها و حسابداری پاورپوینت مفاهیم سیستم ها و حسابداری مفاهیم سیستم ها و حسابداری تعریف سیستم ازنگاه وست چرچمن انواع سیستم در نظریه سیستمها حسابداری بعنوان یک سیستم سیستمهای فرعی سیستم حسابداری سیستمهای حسابداری چرخه درآمد چرخه…

پرسشنامه بررسی تاثیر مشتری گرایی و گرایش به کارآفرینی بر ترقی شرکت های کوچک و متوسط

پرسشنامه بررسی تاثیر مشتری گرایی و گرایش به کارآفرینی بر ترقی شرکت های کوچک و متوسط پرسشنامه مشتری گرایی پرسشنامه گرایش به کارآفرینی پرسشنامه ترقی شرکت های کوچک و متوسط پرسشنامه گرایش کارآفرینانه تعریف گرایش به کارآفرینی پرسشنامه استاندارد گرایش…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تعصب

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تعصب کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه تعصب مبانی نظری تعصب پیشینه تحقیق تعصب پیشینه داخلی تعصب پیشینه خارجی تعصب پیشینه پژوهش تعصب پیشینه نظری تعصب ادبیات نظری تعصب چارچوب نظری تعصب رفتن به…

بررسی تكامل وب در رابطه با وب و فناوری‌های بازیابی اطلاعات

بررسی تكامل وب در رابطه با وب و فناوری‌های بازیابی اطلاعات وب موتورهای جستجوگر راهنماهای جستجوگر دانلود مقاله بررسی تكامل وب در رابطه با وب و فناوری‌های بازیابی اطلاعات سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در…

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری تعهد هویت

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری تعهد هویت کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه تعهد هویت مبانی نظری تعهد هویت پیشینه تحقیق تعهد هویت پیشینه داخلی تعهد هویت پیشینه خارجی تعهد هویت پیشینه پژوهش تعهد هویت پیشینه نظری…

شخصیت شناسی شغاد در شاهنامه

شخصیت شناسی شغاد در شاهنامه شاهنامه فردوسی شغاد رستم عقده ی حقارت شخصیت شناسی دانلود مقالات کارشناسی ارشد رشته زبان و ادبیات فارسی شخصیت شناسی شغاد در شاهنامه علل احساس حقارت شغاد در برابر رستم دانلود مقالات ارشد زبان و…

طراحی، ارزیابی و اجرای دورۀ آموزش پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر

طراحی، ارزیابی و اجرای دورۀ آموزش پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر سوء مصرف مواد مخدر دانلود مقاله طراحی، ارزیابی و اجرای دورۀ آموزش پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری در فروش فایل…

مبانی نظری نقش خودکارآمدی بر قصد کارآفرینانه

مبانی نظری نقش خودکارآمدی بر قصد کارآفرینانه کلمات کلیدی : خودکارآمدی کارآفرینانه قصد کارآفرینی دانشجویان تقویت قصد کارآفرینی دانشجویان خودکارآمدی کارآفرینانه دانشجویان تاثیر خودکارآمدی بر قصد کارآفرینی مبانی نظری خودکارآمدی کارآفرینانه مبانی نظری قصد کارآفرینی دانشجویان تاثیر خودکارآمدی کارآفرینانه بر…

ابعاد و مدلهای اجرایی مدیریت ارتباط با مشتری در پیاده سازی موفق آن

ابعاد و مدلهای اجرایی مدیریت ارتباط با مشتری در پیاده سازی موفق آن ابعاد و مولفه های مدیریت ارتباط با مشتری عوامل کلیدی موفقیت در پیاده سازی CRM عوامل کلیدی موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری عوامل موثر بر موفقیت مدیریت…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش باورهای غیر منطقی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش باورهای غیر منطقی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه باورهای غیر منطقی مبانی نظری باورهای غیر منطقی پیشینه تحقیق باورهای غیر منطقی پیشینه داخلی باورهای غیر منطقی پیشینه خارجی باورهای غیر منطقی پیشینه پژوهش…

پرسشنامه رابطه بین رفتار مشتری و تاثیر ان و تعهد سازمانی، رضایت شغلی و عملکرد کارکنان

پرسشنامه رابطه بین رفتار مشتری و تاثیر ان و تعهد سازمانی، رضایت شغلی و عملکرد کارکنان پرسشنامه رفتار مشتری پرسشنامه تعهد سازمانی پرسشنامه رضایت شغلی پرسشنامه عملکرد کارکنان رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه رابطه بین رفتار مشتری و…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش خود شکوفایی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش خود شکوفایی مبانی نظری خود شکوفایی دانلود مبانی نظری خود شکوفایی پیشینه تحقیق خود شکوفایی ادبیات نظری خود شکوفایی فصل دوم پایان نامه خود شکوفایی مبانی نظری و پیشینه تحقیق خود شکوفایی ادبیات و مبانی…

پاورپوینت تجزیه و تحلیل ترمینال نیویورک

پاورپوینت تجزیه و تحلیل ترمینال نیویورک پاورپوینت تجزیه و تحلیل ترمینال نیویورک تجزیه و تحلیل ترمینال نیویورک مشخصات و معمار ترمینال نیویورک معایب سایت و ترمینال نیویورک محاسن سایت و ترمینال نیویورک پلان های پايانه اتوبوس بين شهري نيويورک نحوه…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد 360 درجه مدیران

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد 360 درجه مدیران مبانی نظری ارزيابي عملكرد 360 درجه مدیران دانلود مبانی نظری ارزيابي عملكرد 360 درجه مدیران دانلود پیشینه تحقیق ارزيابي عملكرد 360 درجه مدیران پیشینه تحقیق ارزيابي عملكرد 360 درجه مدیران…

تحقیق جامع و کامل اصل رفاه اجتماعی و نقش و تأثیر آن در حقوق با تأکید برحقوق سردفتری

تحقیق جامع و کامل اصل رفاه اجتماعی و نقش و تأثیر آن در حقوق با تأکید برحقوق سردفتری دانلود تحقیق اصل رفاه اجتماعی و نقش و تأثیر آن در حقوق با تأکید برحقوق سردفتری رفاه اجتماعی در اسلام شاخص‌های رفاه…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق امنیت در ابر با امضای دیجیتالی 104

مبانی نظری و پیشینه تحقیق امنیت در ابر با امضای دیجیتالی 104 کلمات کلیدی : مبانی نظری رایانش ابری پیشینه تحقیق رایانش ابری فصل دوم پایان نامه امنیت در رایانش ابری مبانی نظری و پیشینه تحقیق رایانش ابری مبانی نظری…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش نقص بینایی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش نقص بینایی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه نقص بینایی مبانی نظری نقص بینایی پیشینه تحقیق نقص بینایی پیشینه داخلی نقص بینایی پیشینه خارجی نقص بینایی پیشینه پژوهش نقص بینایی پیشینه نظری نقص بینایی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری 3

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری 3 مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری پیشینه مدیریت ارتباط با مشتری دانلود مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری ادبیات نظری مدیریت ارتباط با مشتری…

توازن بار در ابرهای محاسباتی

توازن بار در ابرهای محاسباتی فرآیند توازن بار در رایانش ابری مقایسه روشهای توازن بار در رایانش ابری الگوریتمها و روشهای توازن بار رایانش ابری مقاله دانلود مقاله در مورد رایانش ابری مقالات فارسی رایانش ابری مقاله رایانش ابری doc…

مقاله رشته مهندسی نفت با عنوان استخراج نفت به روش SAGD

مقاله رشته مهندسی نفت با عنوان استخراج نفت به روش SAGD SAGD چاه‌های چندگانه زوج استخراج نفت سنگین جهت‌گیری صفحات برش استخراج نفت به روش SAGD دانلود مقاله رشته مهندسی نفت با عنوان استخراج نفت به روش SAGD سیستم همکاری…

نقش داده کاوی در مدیریت ارتباط با مشتری و بررسی الگوریتمها و تکنیک های داده کاوی

نقش داده کاوی در مدیریت ارتباط با مشتری و بررسی الگوریتمها و تکنیک های داده کاوی الگوریتمهای داده کاوی تکنیک های داده کاوی کاربرد داده کاوی در crm نقش داده کاوی در crm پایان نامه داده کاوی در مدیریت ارتباط…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *