مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازمان های مردم نهاد 53 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازمان های مردم نهاد 53 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه سازمان های مردم نهاد
مبانی نظری سازمان های مردم نهاد
پیشینه تحقیق سازمان های مردم نهاد
پیشینه داخلی سازمان های مردم نهاد
پیشینه خارجی سازمان های مردم نهاد
پیشینه پژوهش سازمان های مردم نهاد
پیشینه نظری سازمان های مردم نهاد
ادبیات نظری سازمان های مردم نهاد
چارچوب نظری سازمان های مردم نهاد

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازمان های مردم نهاد NGO می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری سازمان های مردم نهاد تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق سازمان های مردم نهاد در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

سازمانهای مردم نهاد و مفاهیم آن

سازمانهای مردم نهاد که به اختصار  NGO نامیده می‌شوند در دنیای معاصر جایگاه و کارکرد بسیار مناسبی دارند. روند حرکت جوامع پیشرفته به سوی واگذار کردن بیش از پیش این امور به این سازمانها و تلاش بیش از پیش این سازمانها در جهت حل مسائل و مشکلات افراد جامعه بر مبنای توانایی‌ها و قابلیت‌های محلی، باعث افزایش توجه روز افزون به این سازمان‌ها شده است. در اینجا به توضیح مختصری درباره سازمانهای مردم نهاد و وظایف و کارکردهای آنها در جامعه پرداخته می‌شود:

 

 

 

تعریف سازمانهای مردم نهاد

با اینکه سازمانهای غیردولتی و مردم‌نهاد مفهومی است که نمی‌توان تعریفی خاص، دقیق و جامع و تاریخچه پیدایش معینی برای آن قائل شد، با این حال رشد بی‌سابقه اینگونه سازمانها و کارکرد خارق‌العاده آنها در حل معضلات و نابهنجاری‌های بشری، خاصه در شهرها، باعث شده است تا از مفهومی تقریباً ناشناخته با حیطه وظایفی ثابت و محدود به گونه‌ای شگفت‌آور تغییریافته و به بازیگری قدرتمند در عرصه ملّی و بین‌المللی تبدیل شود و توانایی تأثیرگذاری هرچه بیشتری را- گاهی همدوش دولتها و سازمانهای بین‌المللی- کسب کنند. از سوی نهادهای بین‌المللی و پژوهشگران،

 

 

تعاریف مختلفی از سازمانهای مردم نهاد عنوان شده که در اینجا به چند مورد از مشهورترین این تعاریف اشاره می‌شود:

1) در سطح بین‌المللی، واژه سازمانهای غیردولتی برای نخستین بار در قطعنامه شورای اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل در فوریه 1950 این‌گونه مورد استفاده قرار گرفت: هر نوع سازمان بین‌المللی که با موافقت دولتی ایجاد نشده باشد سازمان غیردولتی محسوب می‌شود. از آن پس واژۀ NGO برای انواع متعدد سازمانهایی که در درون مرزهای هرکشور فعالیت می‌کنند بکار گرفته شد (سازمان ملل، 1992 به نقل از ببری، 1384)

2) بانک جهانی سازمانهای مردم نهاد را به چند دسته تقسیم می‌کند: الف- سازمانهایی که برای جامعه و از سوی آن تشکیل یافته و دولت در آن دخالتی ندارد. ب- سازمانهایی که در درون خود حالت منعطف و دموکراتیک داشته و تلاش می‌کنند تا خالی از مقاصد منفعت طلبانه برای خویش، به مردم خدمت کنند. ج- سازمانی با ساختار غیرانتفاعی و ماهیتی داوطلبانه و توسعه محور است. د- سازمانی که به احزاب سیاسی وابستگی نداشته باشد و برای کمک، توسعه، بهداشت و سلامت جامعه فعالیت می‌کند. ه- سازمانی که تلاش دارد کیفیت‌زندگی افراد را با تأکید بر علل ریشه‌ای مشکلات ارتقاء بخشد (بانک جهانی، 2001: 246).

3) سازمان ملل متحد اصطلاح NGO را به گروههای غیرانتفاعی داوطلبانه از شهروندان جهانی اطلاق می‌کند که در سطح محلی، ملّی و بین‌المللی تشکیل شده باشند. آنها نظرات و ارزیابی‌های کارشناسی خود را ارائه می‌دهند و به مثابه مکانیسم هشداردهنده عمل می‌کنند، همچنین آنها در اجرای توافقنامه‌های بین‌المللی همکاری و نظارت دارند. درتعریف دیگر از سازمان ملل آمده است: گروهی از افراد که داوطلبانه و با هدف غیرانتفاعی گردهم می‌آیند و درسطح محلی یا بین‌المللی فعالیت می‌کنند (سازمان ملل متحد، 1992 به نقل از جوانی، 1390: 55).

4) اداره اطلاعات عمومی سازمان ملل: به هر سازمان غیردولتی و داوطلبانه‌ای اطلاق می‌شود که درسطح محلی، ملّی یا بین‌المللی فعالیت دارد و افرادی با علائق مشترک، آن را اداره می‌کنند. خدمات انسان دوستانه، توجه دادن مردم به اعمال دولت، نظارت برسیاست‌های اتخاذ شده ازسوی دولت و تشویق به مشارکت سیاسی در امور خارجه، در شمار فعالیتهای این سازمانها قرار می‌گیرند. سازمانهایی از این دست، با تحلیل و کارشناسی امور، نقشی مشابه سازوکارهای هشداردهنده را بازی می‌کنند.

5) شورای اروپا  برای سازمانهای غیردولتی تعریف ذیل را دارد: «سازمانهای غیردولتی، جمعیت‌ها یا جنبش‌ها یا گروههایی هستند که مستقل از دولت، بدون قصد منفعت‌طلبی و در جهت منافع خاص همچون مسائل شغلی، اجتماعی، فرهنگی، تجاری، سیاسی، علمی، انسان‌دوستانه، مذهبی و… تشکیل گردیده‌اند»(ببری، 1383).
دایان اتو  تعریف ذیل را ارائه داده است: «یک سازمان غیردولتی، شخصیتی غیرانتفاعی است که اعضای آن، شهروند یا مجموعه‌ای از شهروندان یک یا چند کشور است که نوع فعالیت آن به منظور پاسخگویی به احتیاجات افراد جامعه و یا جوامعی که سازمان مذکور با آن همکاری می‌نماید تعیین می‌شود».

 

 

 

 

تعریف سالامون لستر و هلمونت آنهی‌ار : «سازمان غیردولتی، تشکل مستقل، منعطف، دموکراتیک و غیرانتفاعی است که فعالیتهای خود را در جهت کمک به تقویت بنیه‌های اقتصادی و اجتماعی گروههای حاشیه‌ای، حل معضلات عامه و گاه رفع مسائل قشری خاص متمرکز نموده است».غفاری و نیازی(1386) عنوان می‌کنند که «این سازمانها شامل گروهها و نهادهای بسیاری هستند که به طور کامل، مستقل از حکومت عمل می‌کنند و در درجه نخست، همکاری و انسان محوری را بر هدف‌های تجاری ترجیح می‌دهند» (غفاری، نیازی، 1386: 172 به نقل از جوانی، 1390).نمازی(1380) سمن‌ها را نهادی مستقل و بدون وابستگی به دولت می‌داند که بدست افرادی خیرخواه و بشردوست اداره می‌شوند و اهداف مشترک و معینی دارند و نسبت به جامعه مدنظر خود احساس مسئولیت می‌کنند (نمازی، 1380: 251).

 

برای اینکه در این پژوهش یک تعریف اساسی برای آغاز سخن وجود داشته باشد و از آنجا که پژوهش در جامعه ایران انجام گرفته، تعریف ارائه شده در بانک اطلاعات سازمانهای غیردولتی ایران به عنوان اساس کار انتخاب و بیان می‌شود. در این تعریف آمده است: «سازمانی غیردولتی محسوب می‌شود که تشکیلات و ساختاری مشخص داشته، غیرحکومتی باشد، همچنین عمده اعتبار آن از بخش غیردولتی تأمین شود، نیز غیرانتفاعی و داوطلبانه بوده، پاسخگوی تمام یا بخشی از نیازهای جامعه خود باشد».

 

 

 

2-5-2 ویژگی‌های سازمان‌های مردم نهاد

از آنجا که این سازمانها از لحاظ نوع فعالیت و وظایف، حوزه کاری، وسعت جغرافیایی و زیرپوشش، تعداد اعضا و مسائلی از این قبیل دارای تنوع و گستردگی زیاد هستند، از نظر متخصصان و مسئولان ذیربط دارای ویژگی‌های مختلفی هستند که برخی از آنها ویژگی عام این سازمانها به شمار آمده و مورد قبول همگان می‌باشد و برخی دیگر از آنها نیز خاص برخی از آنها می‌باشد. از آنجا که شناخت این سازمانها از طریق شناخت ویژگی آنها امکان‌پذیر است، در ادامه به ویژگی‌هایی که محققان و مسئولان ذیربط این سازمانها برای آنها برشمرده‌اند، پرداخته می‌شود. از مجموع بررسی‌های صورت گرفته در زمینه سازمانهای غیردولتی و نیز شناسایی و تمیز سازمانهای مختلفی که با چنین هدف و فلسفه‌ای فعالیت می‌کنند، می‌توان ویژگی‌های زیر را مورد تأکید قرار داد:

1- غیرانتفاعی بودن : این سازمانها با انگیزه سودجویانه شکل نگرفته‌اند و در پی کسب سود برای اشخاص یا دسته‌های خاص نیستند. هرچند می‌توانند در فعالیتهای بازرگانی شرکت کرده تولید سود و سرمایه کنند، سود و سرمایه‌ی آنها باید صرفاً برای اجرای مأموریت سازمان به مصرف برسد یا در سازمان سرمایه‌گذاری شود.
2- نداشتن وابستگی به دولت : سازمانهای غیردولتی را مردم تأسیس می‌کنند و عموماً دولت در ایجاد و مدیریت آنها نقشی ندارد از قبیل انجمن‌ها، مجامع، گروههای حرفه‌ای و سازمانهای خیریه و مذهبی. به دیگر سخن این سازمانها در ساختار دیوانسالاری دولتی جایی ندارند. با وجود غیردولتی بودن این سازمانها، برخی دولتها با هدف گسترش مشارکتهای مردمی در تأسیس و مدیریت این سازمان‌ها دخالت می‌کنند.

3- داوطلبانه بودن : خصلت عمده‌ی سازمانهای غیردولتی آن است که مردم به صورت داوطلبانه آنها را تشکیل داده‌اند. با وجود آنکه این سازمانها باید تابع قوانین و مقررات باشند، هیچ تشکیلات دولتی نباید در شرایط عادی دستور ایجاد، اداره و انحلال آنها را صادر کند و هرچند این سازمانها به استخدام کارمند اقدام می‌کنند، به مشارکت داوطلبانه‌ی بسیاری از افراد علاقه‌مند، برای خدمت در هیئت مدیره و کمک‌های دیگر متکی هستند.

4- برخورداری از شخصیت حقوقی : برای گسترش فعالیت سازمانهای غیردولتی، قوانینی وضع می‌شود که براساس آن، این سازمانها به ثبت رسیده، از شخصیت حقوقی مستقل برخوردار می‌شوند. این امر موجب جلب اعتماد مردم به آنها شده و از این طریق آنها می‌توانند با سازمانهای دولتی قرارداد امضا کرده، از تسهیلات مختلفی نظیر وام بانکی استفاده کنند.
5- مدیریت دموکراتیک و مشارکتی : در این سازمانها فرآیند دموکراتیک یا مردم‌سالاری اهمیّت بالایی دارد زیرا این روند مشارکت مستمر افراد داوطلب را تضمین می‌کند. ماهیت مردمی آنها اقتضا می‌کند که فرآیند اداره آنها از پایین به بالا و مشارکتی باشد. برهمین اساس نیز مدیران آنها از سوی اعضا انتخاب و درصورت عدم رضایت از عملکردشان برکنار می‌شوند. این ویژگی سبب می‌شود که اعضا همواره برعملکرد مدیران نظارت داشته باشند و مدیران پاسخگوی عملکردشان در مقابل اعضا باشند و به این ترتیب نیز سازمان از پویایی بیشتری برخوردار شود. بنابراین، هرچند سازمانها به سوی نخبه‌گرایی حرکت کنند از ماهیت دموکراتیک بودن به در خواهند شد.

6- خودگردان : سازمانهای غیردولتی، ازنظر مالی خودگردان هستند. هرچند آنها از دولت، افراد خیّر، سازمانهای بین‌المللی و… کمکهایی دریافت می‌کنند، این کمکها نباید به‌گونه‌ای باشد که وابستگی‌شان را به کمک دهنده فراهم کرده، آنها را از اهداف و تعهدات اجتماعی‌شان دور سازد.
7- غیرسیاسی بودن : سازوکارهای تأسیس سازمانهای غیردولتی با سازمانهای سیاسی(احزاب) متفاوت است و معمولاً آنها در زمان تأسیس تعهداتی مبنی بر وارد نشدن به حوزه‌های سیاسی می‌سپارند. در برخی کشورها نظیر اندونزی زمانی که سازمانهای غیردولتی با احزاب سیاسی همدستی داشته‌اند، دولت مانع از گسترش آنها شده است. با این همه، این ویژگی نباید به معنی اجتناب ازحرکتهای جمعی و انتقادی به برنامه‌ریزی‌های دولتی و بین‌المللی تلقی شود. آنها می‌توانند از سازمانهای ملّی و بین‌المللی انتقاد کنند، برنامه‌هایشان را افشا کنند و راهپیمایی‌های مسالمت‌آمیز ترتیب دهند.
8- معافیت مالیاتی : همانطور که سازمانهای غیردولتی به صورت غیرانتفاعی اداره می‌شوند و با هدف خدمات‌رسانی به اقشار آسیب‌پذیر و توسعه اجتماعی فعالیت می‌کنند، از پرداخت مالیات معاف هستند (ببری، 1383).

 

 

 

فهرست مطالب

فصل دوم:چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سازمان های مردم نهاد 13

چارچوب نظری سازمان های مردم نهاد
2- 4 ارزیابی عملکرد
2- 5 سازمانهای مردم نهاد و مفاهیم آن
    2-5-1 تعریف سازمانهای مردم نهاد
    2-5-2 ویژگیهای سازمانهای مردم نهاد
    2-5-3 کارکردها و نقش‌های سازمانهای مردم نهاد
    2-5-4 انجمن حمایت از حقوق کودک به عنوان نهاد حمایتی
    2-5-5 اهداف و برنامه‌های انجمن حمایت از حقوق کودک
    2-5-6 جمعیت تحت پوشش سازمانهای مردم نهاد کودکان خیابانی
    2-5-7 فعالیتهای عمده سازمانهای مردم نهاد کودکان خیابانی
    2-5-8 درآمدهای سازمانهای مردم نهاد کودکان خیابانی
  پیشینه پژوهش سازمان های مردم نهاد 26
 تحقیقات داخلی 26
 تحقیقات خارجی 32
منابع و ماخذ 37
 

دانلودكارآموزي عمران 40 ص

دانلودكارآموزي عمران 40 ص کلمات کلیدی : دانلودكارآموزي عمران 40 ص رفتن به سایت اصلی نام فایل : كارآموزي عمران 40 ص فرمت : .doc تعداد صفحه/اسلاید : 26 حجم : 3 مگابایت گزارش کارآموزی موضوع : نحوه ساخت پی…

بررسی نقش کشورهای ترکیه، عربستان سعودی و قطر در تحولات سوریه

بررسی نقش کشورهای ترکیه، عربستان سعودی و قطر در تحولات سوریه کلمات کلیدی : پایان نامه بحران سوریه پایان نامه در مورد سوریه نقش قطر در بحران سوریه نقش ترکیه در بحران سوریه نقش عربستان در بحران سوریه عوامل موثر…

پایان نامه رشته حسابداری بازرگانی با عنوان سیستم حسابداری حقوق و دستمزد

پایان نامه رشته حسابداری بازرگانی با عنوان سیستم حسابداری حقوق و دستمزد حسابداری حقوق و دستمزد نحوه پرداخت حقوق و دستمزد حقوق و دستمزد در کارگاه های تولیدی سیستم حسابداری حقوق و دستمزد دانلود پایان نامه رشته حسابداری بازرگانی رفتن…

مبانی نظری بررسی مقایسه و شبیه سازی راهکارهای امنیتی در رایانش ابری

مبانی نظری بررسی مقایسه و شبیه سازی راهکارهای امنیتی در رایانش ابری کلمات کلیدی : پایان نامه امنیت در رایانش ابری مبانی نظری امنیت در رایانش ابری پیشینه تحقیق امنیت در رایانش ابری پیشینه داخلی امنیت در رایانش ابری پیشینه…

پاورپوینت سيستم هاي اطلاعاتي مديريت پیشرفته

پاورپوینت سيستم هاي اطلاعاتي مديريت پیشرفته پاورپوینت سيستم هاي اطلاعاتي مديريت پیشرفته مدیریت سیستم های اطلاعاتي عصر اطلاعات انقلاب نوين اطلاعاتي تعریف سیستم اطلاعاتی سيستم اطلاعاتى سيستم اطلاعاتى و تكنولوژي اطلاعاتى چرخه حيات سيستم تفاوت داده، اطلاعات و دانش مدل…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق طلاق و دام های روانی آن 72 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق طلاق و دام های روانی آن 72 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری طلاق پیشینه تحقیق در مورد طلاق مبانی نظری طلاق و دام های روانی آن پیشینه تحقیق طلاق و دام های روانی آن…

روش های ارزیابی عملکرد و مدیریت عملکرد منابع انسانی

روش های ارزیابی عملکرد و مدیریت عملکرد منابع انسانی سیستم های هوش تجاری روش های ارزیابی عملکرد مدیریت عملکرد منابع انسانی ارزیابی عملکرد مدیریت منابع انسانی در سازمان نقش ارزیابی عملکرد در فرآیند توسعه منابع انسانی سازمان ارزیابی عملکرد به…

بررسی فرآیند شکل گیری داعش و نقش جهانی شدن بر آن

بررسی فرآیند شکل گیری داعش و نقش جهانی شدن بر آن داعش در بستر جهانی شدن ساختار تشکیلاتی داعش فرآیند شکل گیری داعش ویژگی های شکل گیری داعش بررسی زمینه های شکل گیری داعش تاثیرات جهانی شدن بر شکل گیری…

بررسی عوامل و رویکردهای تاثیرگذار بر رضایت شغلی و پیامدهای مثبت و منفی آن

بررسی عوامل و رویکردهای تاثیرگذار بر رضایت شغلی و پیامدهای مثبت و منفی آن عوامل موثر بر رضایت شغلی عوامل موثر بر رضایت شغلی کارکنان پایان نامه بررسی عوامل موثر بر رضایت شغلی کارکنان عوامل موثر بر رضایت شغلی در…

پرسشنامه محقق ساخته عوامل موثر بر رضایت شغلی

پرسشنامه محقق ساخته عوامل موثر بر رضایت شغلی پرسشنامه رضایت شغلی کارکنان بانک پرسشنامه رضایت شغلی کارمندان بانک خرید پرسشنامه رضایت شغلی پرسشنامه معتبر رضایت شغلی پرسشنامه استاندارد رضایت شغلی پرسشنامه رضایت شغلی کارکنان دانلود پرسشنامه رضایت شغلی jdi پرسشنامه…

پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی با عنوان راههای پرورش خلاقیت در دانش آموزان دوره راهنمایی شهر تهران

پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی با عنوان راههای پرورش خلاقیت در دانش آموزان دوره راهنمایی شهر تهران خلاقیت راههای پرورش خلاقیت خلاقیت در دانش آموزان دوره راهنمایی شهر تهران دانلود پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی با عنوان راههای پرورش خلاقیت…

دانلود پایان نامه در مورد خودکارآمدی کارآفرینانه

دانلود پایان نامه در مورد خودکارآمدی کارآفرینانه کلمات کلیدی : پایان نامه خودکارآمدی دانلود پایان نامه خودکارآمدی پایان نامه خودکارآمدی کارآفرینی پایان نامه خودکارآمدی کارآفرینانه دانلود پایان نامه خودکارآمدی دانشجویان پایان نامه در مورد خودکارآمدی کارآفرینی پایان نامه در مورد…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت منابع انسانی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت منابع انسانی مبانی نظری مدیریت منابع انسانی پیشینه تحقیق مدیریت منابع انسانی مبانی نظری و پیشینه پژوهش مدیریت منابع انسانی پیشینه تحقیق و مبانی نظری مدیریت منابع انسانی دانلود مبانی نظری مدیریت منابع انسانی…

تشریح مبانی زیرساخت مدیریت دانش

تشریح مبانی زیرساخت مدیریت دانش مبانی زیر ساخت مدیریت دانش زیرساختهای مدیریت دانش پایان نامه مدیریت دانش پایان نامه مدیریت دانش doc دانلود پایان نامه مدیریت دانش فناوری‌های مدیریت دانش پایان نامه زیرساختهای مدیریت دانش پایان نامه مبانی زیر ساخت…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق عزت نفس

مبانی نظری و پیشینه تحقیق عزت نفس مبانی نظری عزت نفس دانلود مبانی نظری عزت نفس پیشینه تحقیق عزت نفس ادبیات نظری عزت نفس فصل دوم پایان نامه عزت نفس مبانی نظری و پیشینه تحقیق عزت نفس ادبیات و مبانی…

پروپوزال عوامل موثر بر وصول مطالبات در بانک صادرات و ارائه راهکارهایی برای بهبود وصول آنها

پروپوزال عوامل موثر بر وصول مطالبات در بانک صادرات و ارائه راهکارهایی برای بهبود وصول آنها مطالبات بانکی چیست راهکارهای وصول مطالبات عوامل موثر در وصول موفق مطالبات بانکی وصول مطالبات چیست وصول مطالبات بانک صادرات راهکارهایی برای بهبود وصول…

تحلیل کانونی رابطه بین فناوری اطلاعات و مدیریت کیفیت جامع با بهره وری سازمانی و رضایت شغلی در بیمارستان ها(مورد: بیمارستان امام رضا علیه السلام)

تحلیل کانونی رابطه بین فناوری اطلاعات و مدیریت کیفیت جامع با بهره وری سازمانی و رضایت شغلی در بیمارستان ها(مورد: بیمارستان امام رضا علیه السلام) رضایت شغلی مدیریت کیفیت جامع بهره وری سازمانی فناوری اطلاعات مقاله در مورد رضایت شغلی…

شناسایی و بررسی عوامل کلیدی موفقیت در استقرار مدیریت دانش در صنعت هوانوردی

شناسایی و بررسی عوامل کلیدی موفقیت در استقرار مدیریت دانش در صنعت هوانوردی موفقیت در پیاده سازی مدیریت دانش استقرار موفقیت آمیز مدیریت دانش عوامل كلیدی اجرای موفق مدیریت دانش عوامل موثر استقرار موفقیت آمیز مدیریت دانش عوامل حیاتی موفقیت…

عقد اکراهی و بررسی صحت یا بطلان آن

عقد اکراهی و بررسی صحت یا بطلان آن مکره عقد مکره بطلان عقد بطلان عقد مکره بررسی صحت یا بطلان عقد مکره دانلود مقاله عقد مکره دانلود مقاله صحت یا بطلان عقد مکره عقد اکراهی و بررسی صحت یا بطلان…

پاورپوینت تولید چابک مناسب درس حسابداری مدیریت دکتری

پاورپوینت تولید چابک مناسب درس حسابداری مدیریت دکتری کلمات کلیدی : پاورپوینت تولید چابک مناسب درس حسابداری مدیریت دکتری رفتن به سایت اصلی پاورپوینت تولید چابک مناسب درس حسابداری مدیریت دکتری پاورپوینت تولید چابک به تعداد 99 اسلاید قابل ویرایش…

رابطه محافظه کاری سود و محافظه کاری ترازنامه

رابطه محافظه کاری سود و محافظه کاری ترازنامه محافظه کاری سود محافظه کاری ترازنامه ارتباط محافظه کاری سود و محافظه کاری ترازنامه دانلود مقاله محافظه کاری سود دانلود مقاله محافظه کاری ترازنامه نسبت ارزش بازار به ارزش دفتری رفتن به…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارتباطات در سازمان 65 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارتباطات در سازمان 65 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری ارتباطات پیشینه تحقیق ارتباطات فصل دوم پایان نامه ارتباطات مبانی نظری ارتباطات در سازمان پیشینه تحقیق ارتباطات در سازمان پیشینه پژوهش ارتباطات در سازمان پیشینه…

داوری پذیری دعاوی مربوط به اموال دولتی و عمومی و شرایط ارجاع آنها به داوری با تاکید به قراردادهای دولتی

داوری پذیری دعاوی مربوط به اموال دولتی و عمومی و شرایط ارجاع آنها به داوری با تاکید به قراردادهای دولتی اعتبار داوری در معاملات دولتی داوری پذیری دعاوی در حقوق ایران نحوه داوری قراردادهای دولتی شرایط اعتبار داوری در معاملات…

نقش تلفیق در برنامه‌های درسی پایه اول ابتدائی و ارائه یك الگوی راهنما جهت تدوین برنامه‌های درسی مبتنی بر رویكرد تلفیقی

نقش تلفیق در برنامه‌های درسی پایه اول ابتدائی و ارائه یك الگوی راهنما جهت تدوین برنامه‌های درسی مبتنی بر رویكرد تلفیقی برنامه درسی موانع و محدودیتهای سازماندهی تلفیقی برنامه‌های درسی برنامه درسی تلفیقی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی نقش تلفیق در برنامه‌های…

علل اصلی ایجاد و افزایش مطالبات معوق بانکها و افزایش بهره وری بانک ها و موسسات اعتباری

علل اصلی ایجاد و افزایش مطالبات معوق بانکها و افزایش بهره وری بانک ها و موسسات اعتباری اعتبارسنجی مطالبات معوق راه کارهای پیشگیری مطالبات معوق بانکها افزایش بهره وری بانکها و موسسات اعتباری علل اصلی افزایش مطالبات معوق بانکها دانلود…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *