مبانی نظری و پیشینه تحقیق مولفه ها و ابزارهای فناوری اطلاعات 55 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مولفه ها و ابزارهای فناوری اطلاعات 55 صفحه

کلمات کلیدی :

مبانی نظری فناوری اطلاعات
پیشینه تحقیق فناوری اطلاعات
فصل دوم پایان نامه فناوری اطلاعات
مبانی نظری و پیشینه تحقیق فناوری اطلاعات
مبانی نظری مولفه ها و ابزارهای فناوری اطلاعات
پیشینه تحقیق مولفه ها و ابزارهای فناوری اطلاعات

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق مولفه ها و ابزارهای فناوری اطلاعات می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری مولفه ها و ابزارهای فناوری اطلاعات تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق مولفه ها و ابزارهای فناوری اطلاعات در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

– مولفه‌های فناوری اطلاعات

فناوری اطلاعات به تولید، ذخیره، اصلاح، بازیابی و انتقال سریع اطلاعات به كمك رایانه و دیگر وسایل الكترونیكی اشاره دارد. سه مؤلفه ضروری برای فناوری اطلاعات عبارت است از: سخت افزار، نرم افزار، و بانك اطلاعات (داورپناه، 1381، ص 81).

 

 

2-2-1-1- سخت افزار: سخت افزار اصطلاحی است كه در مورد اجزای فیزیكی یك سیستم رایانه‌ای به كار می‌رود. از دیدگاه كلی یك دستگاه رایانه شامل سه بخش اصلی واحد پردازنده مركزی [1] وسایل
ورودی ـ خروجی [2] و حافظه‌ اصلی [3] است. واحد پردازنده مركزی را می‌توان مغز رایانه نامید، زیرا هم تمام محاسبات و عملیات را انجام می‌دهد و هم كنترل قسمت‌های مختلف دیگر برعهده آن است. وسایل ورودی و هر وسیله ای كه بتواند اطلاعات یا علایمی را به واحد پردازنده مركزی ارسال یا مستقیماً به داخل حافظه منتقل كند، همچنین هر وسیله‌ای كه بتواند اطلاعات یا علایمی كه واحد پردازنده مركزی تولید كرده یا داخل حافظه ذخیره شده است، به گونه‌ای دریافت كند یا به نمایش در آورده وسیله خروجی گویند. از جمله وسایل خروجی و ورودی می‌توان به كارت خوان، چشم الكترونیكی، صفحه انگشتی حساس، صفحه كلید، و چاپگر اشاره كرد. حافظه اصلی در واقع انباره رایانه است. دركنار حافظه اصلی رایانه‌ها از حافظه كمكی كه معمول ترین آن ها دیسكت رایانه‌ای است، نیز استفاده می‌نمایند.

 

2-2-1-2- نرم افزار: سخت افزار یا مجموعه اجزای فیزیكی به تنهایی قادر به انجام دادن هیچ عملی نبوده و لازم است با اجرای فرمان هایی این مجموعه فعال شود و دستورهای كاربر را اجرا كند. دو گروه نرم افزار كاملاً مشخص وجود دارد. نرم افزار سیستم و نرم افزار كاربردی، نرم افزار سیستم عملیات رایانه را هماهنگ ساخته و نرم افزار كاربردی برای حل مسائل خاص تجاری طراحی می‌شود.

 

 

2-2-1-3- بانك اطلاعاتی: به مجموعه‌ای از كلیه داده‌های مورد استفاده در یك برنامه كاربردی (خواه یك فایل یا چند فایل) بانك اطلاعاتی اطلاق می‌شود. پایگاه اطلاعاتی یا بانك اطلاعاتی مجموعه‌ای از فایل‌های مربوط به هم است. منظور از “مربوط به هم” این است كه تغییر یك فایل از پایگاه اطلاعاتی ممكن است باعث یك سلسله تغییر در دیگر فایل‌های این پایگاه شود. مزیت یك پایگاه اطلاعاتی ایجاد مجموعه‌ای از اطلاعات هم سان مربوط به یك سازمان و حذف افزونگی اطلاعات و عدم یك دستی است.

 

 

2-2-2- عوامل زیر ساختی فناوری اطلاعات

فناوری اطلاعات به یك زیر ساخت مناسب نیاز دارد كه از تمام جنبه ‌ها از جمله جنبه‌های اقتصادی و اجتماعی متوازن باشد. عوامل زیر ساخت متفاوتی نظیر عوامل فنی، مدیریتی، كاركنان، اقتصادی، فرهنگی- اجتماعی و دولتی قطعاً بهره‌گیری فناوری اطلاعات در كتابخانه‌ها را تحت تأثیر قرار خواهند داد. این موارد به صورت زیر دسته بندی می‌شود (داورپناه، 1381):

1. عوامل فنی: سخت افزار و نرم افزار رایانه، ارتباط از راه دور، استانداردها، اشتراک رایانه‌ای، تأمین انرژی (برق)؛

2. عوامل مدیریتی: روند اجرایی، حمایت مدیران رده بالا، صلاحیت ثبات در مدیریت، همکاری؛

3. عوامل کارکنان: کارکنان متخصص، استخدام کارکنان، نگرش کتابداران به فناوری اطلاعات، آموزش ضمن خدمت.

4. عوامل اقتصادی: منابع مالی، هزینه فناوری اطلاعات، مبادله ارز؛

5. عوامل اجتماعی- فرهنگی: نظام آموزشی، کاربران (نگرش فرهنگی جامعه)، زبان انجمن‌های تخصصی، صنایع داخلی اطلاع رسانی؛

6. عوامل دولتی: سیاست ملی اطلاع رسانی، قوانین و مقررات، سازمان ملی اطلاع رسانی؛

 یاد آور می‌شود که این مقولات به نحو دقیق از یکدیگر منفک نبوده و تداخل زیادی میان عوامل وجود دارد. ریشه این متغیرها را در برخی موارد درون جامعه و در برخی موارد در درون کتابخانه باید مورد مطالعه قرار داد.

میزان موفقیت بهره‌گیری از فناوری‌های نوین اطلاعات نیز به میزان توافق این متغیرهای به هم مرتبط بستگی دارد. هر کدام از این عوامل، مشخصات خاص خود را دارند، ولی اساساً حلقه‌های یک زنجیر هستند و بستر را برای طراحی، نگاهداری و بهره‌گیری موفقیت آمیز فناوری اطلاعات هموار می‌کنند؛ لذا هنگام بهره‌گیری از فناوری اطلاعات باید همه این عوامل مورد نظر باشند.

 

 

2-3- کاربرد فناوری اطلاعات در سازمان ها

فناوری اطلاعات در سازمان ها دارای كاربردهای متفاوتی است، بیشتر صاحب نظران این گونه كاربردها را به دو نوع طبقه بندی نموده اند:

 

 

2-3-1- كاربرد عملیاتی

در ابعاد تخصصی، استفاده از فناوری اطلاعات را كاربرد عملیاتی فناوری اطلاعات می‌نامند. تهیه لیست حقوق، صدور احكام كارگزینی، پیش‌بینی  موجودی، برنامه ریزی تولید و توزیع و تخصیص نیروی كار، هزینه- یابی صنعتی، تهیه صورت‌های مالی و سود و زیان و دیگر وظایف تخصصی از جمله  زمینه‌های كاربرد عملیاتی فناوری اطلاعاتی هستند. در این سطح فناوری اطلاعات و رایانه موجب گسترش خودكارشدن كارها و امور اداری شده و در نتیجه به انجام اقتصادی كارها و سرعت آن ها منتهی می‌شود. كاربرد عملیاتی فناوری اطلاعات در سازمان ها پیامدهای عمده زیر را در پی داشته است:

 

 

افزایش بهره ‌وری؛
افزایش اثر بخشی از طریق كاهش هزینه‌های عملیاتی كه این كاهش از چند جهت امكان پذیر می‌گردد. با ورود فناوری اطلاعات به سازمان نیاز به نیروی انسانی كاهش می‌یابد.
فناوری اطلاعات با ایجاد امكان دسترسی به اطلاعات دقیق راجع به مواردی مانند سطح موجودی، سبب كاهش هزینه‌های عملیاتی شده، موجب كاهش سطح ضایعات و زمان لازم برای تولید می‌گردد؛

ارائه روش‌های كنترل فعالیت‌های منابع انسانی؛
افزایش قدرت رقابت سازمان در اثر پیشرفت‌های حاصله در كنترل كیفی و نوآوری؛

 

 

2-3-2- كاربرد اطلاعاتی

هرچند در ابتدا ابزار فناوری صرفا برای ماشینی کردن فرایندهای دفتری استفاده می‌شد، اما به سرعت این تفکر شکل گرفت که یک ابزار اطلاعاتی- ارتباطی ارزشمند است که می‌تواند به میزان زیادی بهره وری را افزایش دهد.

كاربرد اطلاعاتی فناوری اطلاعات سبب تسهیل جمع آوری، ذخیره، و انتشار اطلاعات می‌گردد. به عبارت دیگر اگر رایانه و دیگر فناوری‌های عملیاتی، در نقش كاربرد عملیاتی به عنوان یك وسیله و ابزار مكانیكی تبدیل داده به ستاده عمل می‌كنند، در نقش اطلاعاتی به عنوان یك عنصر و عامل اصلی در جمع آوری، انتقال و انتشار عناصر و عوامل اطلاعاتی به شمار می‌روند. نقش اطلاعاتی به كنترل و انتشار اطلاعات بر اساس اهداف، مقررات و استانداردهای سازمان كمك می‌کند. برنامه‌ریزی آموزش، تحقیقات بازاریابی، تحقیق در عملیات، پیش‌بینی فروش و… از جمله زمینه‌های كاربردی فناوری اطلاعات می‌باشند. این وظایف اغلب نقش ستادی و پشتیبانی وظایف تخصصی را دارا هستند.

 

 

 

كاربرد اطلاعاتی فناوری اطلاعات نیز نتایج زیر را به عهده دارد:

كمك به انتشار اطلاعات رسمی در سازمان؛
افزایش هماهنگی بیشتر بین واحدهای اصلی و فرعی سازمان؛
دستیابی به سیستم‌های اطلاعات مدیریت استاندارد و پیشرفته؛
تأمین اطلاعات لازم برای تصمیم گیری سریع و دقیق؛             

 

 

                
مدیران به كمك این معلومات و بینش‌های اساسی و تجهیز به ابزار فناوری جدید تصمیم گیری و مهارت‌های كار با رایانه ها، لوح‌های فشرده، شبكه‌های تعامل اطلاعاتی و الكترونیكی، تصویری، و صوتی می‌توانند رفتار حرفه ای مناسب قرن بیست و یكم خود را برای افزایش اثر بخش كارایی و توسعه و بهسازی سازمان نشان دهند.

یکی از تأثیرات مهمی که فناوری اطلاعات در کتابخانه ها گذاشته تغییر در روش رهبری و مدیریت می‌باشد. روش رهبری و هدایت یکی از عناصری است که می‌تواند تأثیر مثبت و منفی بر تلاش‌های مدیریت تغییر ناشی از فناوری اطلاعات داشته باشد (بیات، 1389).فناوری اطلاعات موجب تغییر در شیوه کسب و کار شده، به طوری که مدیریت این گونه سازمان ها با مسائل کاملا متفاوت در مقایسه با سازمان‌های عصر صنعتی مواجه شده اند. در نتیجه نحوه تصمیم گیری، منابع تصمیم، زمان و موضوعات مورد تصمیم گیری دگرگون شده و افراد تصمیم گیرنده در هر سطح از سازمان با مسائل خاص خود درگیر می‌باشند (مدهوشی، 1381).

 

 

فناوری اطلاعات موجب شده است که در مراحل تبدیل اطلاعات از شکلی به شکل دیگر تحولی رخ داده و اطلاعات تبلور یافته در اختیار مصرف کنندگان آن قرار گیرد. در واقع فناوری اطلاعات با تغییراتی که در روند ذخیره، بازیابی، و مدیریت اطلاعات ایجاد کرده نقش کتابداران و شکل‌های مختلف خدمات کتابخانه ها را نیز تغییر داده و آن ها را از بافت سنتی خود خارج نموده است. کاربرد فناوری اطلاعات در کتابخانه ها و مراکز اسناد به هر شکل و اندازه اساسا به سه عامل سخت افزار، نرم افزار، و نیروی انسانی بستگی دارد و مفهوم این جمله در برگیرنده انواع ابزارهای ارتباطی از قبیل رایانه، ماهواره، رادیو، تلویزیون، لوح‌های فشرده، تلفن، تلکس، نمابر، و بزرگراه‌های اطلاعاتی است. فناوری اطلاعات در بهسازی خدمات کتابخانه ها و تسریع در ارائه آن تأثیر چشمگیری داشته موجب تسهیل و سرعت در ارتباط و تصمیم گیری‌های بین مدیران و کتابداران شده است.

 

 

 

 

 

 

منبع:فروشگاه ساز فایلینا

 

 

 

 

فهرست مطالب
فصل دوم: پیشینه پژوهش
مبانی نظری فناوری اطلاعات
فناوری اطلاعات 12
2-1-1- فناوری چیست 12
2-1-2- فناوری اطلاعات و تعریف‌های آن 13
2-2- مولفه ها و عوامل زیرساختی فناوری اطلاعات 15
2-2-1- مولفه‌های فناوری اطلاعات 15
2-2-1-1- سخت افزار 15
2-2-1-2- نرم افزار 16
2-2-1-3- بانك اطلاعاتی 16
2-2-2- عوامل زیر ساختی فناوری اطلاعات 16
2-3- کاربرد فناوری اطلاعات در سازمان ها 17
2-3-1- كاربرد عملیاتی 17
2-3-2- كاربرد اطلاعاتی 18
2-4- ابزارهای فناوری اطلاعات 19
2-4-1- پست الکترونیک  19
2-4-2- دورنگار (فاکس مایل)  20
2-4-3- كنفرانس از راه دور  20
2-4-4- کنفرانس صوتی (شنیداری)  21
2-4-5- کنفرانس ویدیویی (صوتی-تصویری)  21
2-4-6- کنفرانس رایانه ای  21
2-4-7- پست صوتی 22
2-4-8- ویدیوتکس یا پیام نما  22
2-4-9- پایگاه داده‌های عمومی 23
2-4-10- شبکه گسترده جهانی 23
2-4-11- چت (گفتگو)  23
2-4-12- اتوماسیون اداری  24
2-5- مزایا و معایب فناوری اطلاعات 25
2-5-1- مزایای فناوری اطلاعات  25
2-5-2- محدودیت‌های فناوری اطلاعات 26
2-6- فناوری اطلاعات در کتابخانه ها 27
2-6-1- تاریخچه ورود فناوری اطلاعات به کتابخانه ها 27
2-6-2- تاثیر فناوری اطلاعات بر کتابخانه ها 29

پیشینه تحقیق فناوری اطلاعات
2-11- مروری بر مطالعات انجام شده
2-11-1- پژوهش‌های داخلی
2-11-2- پژوهش‌های خارجی
2-12- جمع‌بندی 

 

نتایج نظرسنجی ارزیابی آمادگی سازمان جهت پیاده سازی ERP

نتایج نظرسنجی ارزیابی آمادگی سازمان جهت پیاده سازی ERP مراحل پیاده سازی erp نتایج نظرسنجی پیاده سازی erp نتایج نظرسنجی پیاده سازی erp در سازمان نتایج نظرسنجی عوامل کلیدی موفقیت erp نتایج نظرسنجی عوامل موفقیت پیاده سازی ERP نتایج نظرسنجی…

مبانی نظری مقایسه تطبیقی الگوهای ناب و چابک در زنجیره تامین

مبانی نظری مقایسه تطبیقی الگوهای ناب و چابک در زنجیره تامین کلمات کلیدی : زنجیره تامین ناب زنجیره تامین چابک استراتژی های زنجیره تامین ناب استراتژی های زنجیره تامین چابک ویژگی های زنجیره تامین در الگوهای ناب ویژگی های زنجیره…

پرسشنامه ارزیابی تاثیر ارتباطات سازمانی در افزایش رضایتمندی کارکنان

پرسشنامه ارزیابی تاثیر ارتباطات سازمانی در افزایش رضایتمندی کارکنان پرسشنامه ارتباطات سازمانی پرسشنامه نقش ارتباطات سازمانی پرسشنامه رضایتمندی کارکنان پرسشنامه افزایش رضایتمندی کارکنان پرسشنامه رابطه ارتباطات سازمانی با افزایش رضایتمندی کارکنان رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه بررسی نقش…

پاورپوینت استراتژی های مدیریت منابع انسانی

پاورپوینت استراتژی های مدیریت منابع انسانی کلمات کلیدی : پاورپوینت استراتژی های مدیریت منابع انسانی بررسی پاورپوینت استراتژی های مدیریت منابع انسانی تحلیل استراتژی های مدیریت منابع انسانی پاورپوینت استراتژی های منابع انسانی تحقیق استراتژی های مدیریت منابع انسانی رفتن…

تقویت كنندهای تفاضلی

تقویت كنندهای تفاضلی ترانزیستور تقویت كننده تقویت كننده تفاضلی دانلود مقالات رشته الکترونیک تقویت كنندهای تفاضلی دانلود مقالات الکترونیک یستم همکاری در فروش فایل رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته الکترونیک تقویت كنندهای تفاضلی   مقدمه در این مقاله…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق خرید آنلاین و اینترنتی 69 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق خرید آنلاین و اینترنتی 69 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری خرید اینترنتی پیشینه تحقیق خرید اینترنتی فصل دوم پایان نامه خرید اینترنتی مبانی نظری خرید آنلاین پیشینه تحقیق خرید آنلاین پیشینه داخلی خرید آنلاین پیشینه…

سیستم های سوخت رسانی و اصول فیلتراسیون و مقایسه بررسی سیستم های سوخت رسانی كاربراتوری و انژكتوری

سیستم های سوخت رسانی و اصول فیلتراسیون و مقایسه بررسی سیستم های سوخت رسانی كاربراتوری و انژكتوری اصول فیلتراسیون سیستم های سوخت رسانی سیستم سوخت رسانی کاربراتور سیستم سوخت رسانی انژكتوری سیستم تزریق سوخت الکترونیکی دانلود پایان نامه رشته مکانیک…

ماهیت آتش در ایران باستان

ماهیت آتش در ایران باستان دانلود پایان نامه رشته علوم اجتماعی ماهیت آتش در ایران باستان مردم شناسی ایران باستان چهارشنبه سوری برگزاری جشن های آتش در ایران باستان خرید پایان نامه علوم اجتماعی دانلود پایان نامه علوم اجتماعی رفتن…

وب کاوی در صنعت

وب کاوی در صنعت داده کاوی جایگاه داده کاوی داده کاوی و OLAP رگرسیون درخت تصمیم دانلود مقاله رشته کامپیوتر و IT دانلود مقاله معرفی داده وب کاوی در صنعت دانلود پایان نامه داده وب کاوی در صنعت رفتن به…

مبانی جواز و عدم جواز طلاق با بیان تاریخچه تقنینی طلاق

مبانی جواز و عدم جواز طلاق با بیان تاریخچه تقنینی طلاق "تعریف لغوی و اصطلاحی طلاق" تعریف طلاق در فقه اقسام طلاق در فقه انواع طلاق در اسلام انواع طلاق در فقه انواع طلاق در فقه و حقوق ایران انواع…

بررسی مولفه های تفکر انتقادی و تمایز تفکر انتقادی از مفاهیم دیگر

بررسی مولفه های تفکر انتقادی و تمایز تفکر انتقادی از مفاهیم دیگر کلمات کلیدی : تفکر انتقادی پایان نامه تفکر انتقادی در روانشناسی گرایش های تفکر انتقادی مولفه های تفکر انتقادی سنجش گرایش‌های تفکر انتقادی مولفه های تفکر انتقادی لیپمن…

مبانی رویکرد پیشنهادی برای کشف سرویس ها و تحلیل سیستم های اجرایی تولید برای شناسایی سرویس ها

مبانی رویکرد پیشنهادی برای کشف سرویس ها و تحلیل سیستم های اجرایی تولید برای شناسایی سرویس ها رایانش ابری سیستمهای اجرایی تولید سیستم اجرایی توزیع شده سرویس گرا تحلیل سیستم های اجرایی تولید کشف سرویسها سیستم های اجرایی تولید دانلود…

مدل ها و نظریه های فیزیولوژیکی استرس

مدل ها و نظریه های فیزیولوژیکی استرس کلمات کلیدی : مدل های استرس پایان نامه استرس نظریه های مختلف در مورد استرس نظریه های روانشناسی استرس انواع استرس از لحاظ پیامدهای آن نقش سایکولوژی شناختی در مدل های استرس نظریه…

اصول دادرسی در داوری تجاری بین المللی

اصول دادرسی در داوری تجاری بین المللی تحقق دادرسی منصفانه داوری تجاری بین المللی دادرسی در داوری تجاری بین المللی اصول دادرسی در داوری تجاری بین المللی مقاله داوری تجاری بین المللی دانلود مقاله داوری تجاری بین المللی عناصر تحقق…

پرسشنامه شادمانی و شادکامی مونش با نمره گذاری، روایی و پایایی

پرسشنامه شادمانی و شادکامی مونش با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه شادمانی پرسشنامه شادکامی پرسشنامه شادکامی مونش پرسشنامه شادمانی مونش تفسیر پرسشنامه شادکامی پرسشنامه سنجش شادکامی پرسشنامه در مورد شادکامی پرسشنامه های شادکامی پرسشنامه شادکامی 24…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزش کاری 27 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزش کاری 27 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه انگیزش کاری مبانی نظری انگیزش کاری پیشینه تحقیق انگیزش کاری پیشینه داخلی انگیزش کاری پیشینه خارجی انگیزش کاری پیشینه پژوهش انگیزش کاری پیشینه نظری…

پاورپوینت یادگیری در نتیجه تحول و بررسی استراتژی شرکت ایسر در این زمینه

پاورپوینت یادگیری در نتیجه تحول و بررسی استراتژی شرکت ایسر در این زمینه کلمات کلیدی : پاورپوینت یادگیری درنتیجه تحول و مطالعه استراتژی شرکت ایسر در این زمینه مدل های استراتژیک شرکتهای IT پنج قانون مدیریت تحول رشد شرکت ایسر…

ادبیات نظری و پیشینه تجربی شیوه های حل تعارض زناشویی

ادبیات نظری و پیشینه تجربی شیوه های حل تعارض زناشویی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه شیوه های حل تعارض زناشویی مبانی نظری شیوه های حل تعارض زناشویی پیشینه تحقیق شیوه های حل تعارض زناشویی پیشینه پژوهش شیوه های…

پکیج مشاوران نصر فوق العاده و کاملا تضمین شده قبولی بی چون و چرا و شگفتی ساز حتی در شب امتحان

پکیج مشاوران نصر فوق العاده و کاملا تضمین شده قبولی بی چون و چرا و شگفتی ساز حتی در شب امتحان دانلود نمونه سوالات آزمون مشاوران سازمان نصر با پاسخ و جواب آزمون مشاوران رشته نرم افزار سخت افزار و…

نقش فناوری اطلاعات و تاثیر فرهنگ سازمانی بر پیاده سازی مدیریت دانش و بررسی مدلهای آن

نقش فناوری اطلاعات و تاثیر فرهنگ سازمانی بر پیاده سازی مدیریت دانش و بررسی مدلهای آن پایان نامه با موضوع مدیریت دانش دانلود پایان نامه مدیریت دانش پایان نامه مدیریت دانش doc موضوع پایان نامه مدیریت دانش پایان نامه پیاده…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اختلالات خوردن

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اختلالات خوردن کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اختلالات خوردن مبانی نظری اختلالات خوردن پیشینه تحقیق اختلالات خوردن پیشینه داخلی اختلالات خوردن پیشینه خارجی اختلالات خوردن پیشینه پژوهش اختلالات خوردن پیشینه نظری اختلالات خوردن…

کارخانه بزرگ صنعتی و انواع ماشین آلات و قطعات الکترونیک پرکاربرد

کارخانه بزرگ صنعتی و انواع ماشین آلات و قطعات الکترونیک پرکاربرد صنایع خودرو سیستم کنترل کارخانه صنعتی انواع ماشین آلات و قطعات الکترونیک سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل…

پرسشنامه عملکرد شغلی کارکنان صالحی با نمره گذاری، روایی و پایایی

پرسشنامه عملکرد شغلی کارکنان صالحی با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه عملکرد شغلی دانلود پرسشنامه عملکرد شغلی پرسشنامه عملکرد شغلی صالحی پرسشنامه عملکرد شغلی کارکنان پرسشنامه استاندارد عملکرد شغلی پرسشنامه ارزیابی عملکرد شغلی پرسشنامه خودارزیابی عملکرد…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش غنی سازی ازدواج

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش غنی سازی ازدواج مبانی نظری غنی سازی ازدواج دانلود مبانی نظری غنی سازی ازدواج مبانی نظری غنی سازی ازدواج تحصیلی پیشینه تحقیق غنی سازی ازدواج ادبیات نظری غنی سازی ازدواج فصل دوم پایان نامه غنی…

پروپوزال پایان نامه تاثیر مدیریت دانش بر عملکرد سازمانی

پروپوزال پایان نامه تاثیر مدیریت دانش بر عملکرد سازمانی کلمات کلیدی : پروپوزال مدیریت دانش دانلود پروپوزال مدیریت دانش نمونه پروپوزال مدیریت دانش پروپوزال در مورد مديريت دانش دانلود نمونه پروپوزال مدیریت دانش پروپوزال تاثیر مدیریت دانش بر عملکرد سازمانی…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *